,,Nu am plecat cu ideea de a face bani, ci cu dorinta de a invata" - Alina Iancu, Revino.ro
Alina Iancu este omul provocarilor. Administreaza o fabrica de accesorii pentru incaltaminte, industrie in care lucreaza de aproape 17 ani, si face turism viticol de cinci ani. Mai bine zis, dintr-o perioada in care trebuia sa mergi in strainatate pentru a avea acces la astfel de servicii.
Cel mai important este sa faci totul cu pasiune. Apoi, daca adaugi o dara de noroc si multa munca, ai descoperit calea spre reusita. Asa arata si reteta care a stat la baza afacerilor create de Alina Iancu, fondatoarea CrameRomania.ro si ReVino.ro.
Ii place sa invete si sa cunoasca Oameni, iar cele mai bune idei au prins-o pe drum. Dar pana sa-si inceapa calatoria pe drumul Vinului, inca din anul 2000, Alina lucreaza intr-o industrie ce tine de eleganta si confort. ,,Am studiat la Universitatea Politehnica din Bucuresti Ingineria si Managementul Sistemelor Tehnologice, insa nu m-am vazut lucrand in industrie si, in timpul studiilor, am inceput sa lucrez in industria incaltamintei. Mai exact, injectie mase plastice - componente incaltaminte."
Din fericire, chiar si un serviciu cu norma intreaga iti permite sa iti urmezi pasiunile, asa ca, in 2011, Alina Iancu vizita prima crama din tara. A fost sa fie Crama Stirbey, din Dragasani, apoi au urmat, in toamna aceluiasi an, inca trei din Dealu Mare, in Muntenia. A fost anul in care a inteles ca vinul spune una dintre cele mai frumoase povesti, ca oamenii au nevoie de astfel de povesti si ca admiratorii lui nu cauta doar sa se bucure de licorile ,,magice" in case sau restaurante. Pasionatii de vinuri sunt dispusi sa parcuga drumul bobului de strugure, de pe dealurile cu vii inecate in soare, pana la produsul finit. Tot mai mult,i turisti vor sa afle cum se cultiva cei mai buni struguri, cum se transforma in vinul aromat. fotografie postata de Crame_Romania.ro (@alina_iancu.ro) pe 26 Iun 2016 la 11:08 PDT
Asa a aparut, in toamna lui 2011, Lovewine.ro - un magazin online de vinuri, fondat impreuna cu cativa prieteni de-ai Alinei. A fost o experienta frumoasa, isi aminteste ea acum. Insa, pentru a avea succes, efortul sustinut este absolut necesar, exact asa cum este si castigul. In conditiile in care nu exista o balanta intre timpul dedicat si profit, a renuntat la pozitia pe care a ocupat-o in business si a mers mai departe. Doi ani mai tarziu, isi facea locul in online platforma AlinaIancu.ro, un site pe care isi publica fotografiile din calatoriile la crame. Pe care le-a vizitat continuu, de obicei in weekend. S-a familiarizat cu locurile, cu oamenii, a facut albume de fotografii, a cules cat mai multa informatie. A vazut in jur de 60 de crame din tara, pe unele dintre ele de mai multe ori, dar si vreo 25 de crame mici si mari din Europa, cu traditie de sute de ani sau foarte recente.
Totul se intampla pe repede inainte. Si, pentru ca a realizat ca prezentarea lor completa lipsea cu desavarsire, in 2014 lansa un alt site, CrameRomania.ro, pe care il gestioneaza alaturi de doua prietene. Proiectul non-profit este conceput drept singura baza de date bilingva online a cramelor din Romania, unde iubitorii vinului, dar si cei interesati sa-l descopere, pot afla informatii despre crame, soiuri autohtone, fotografii cu crame, dar si harti viticole.
,,Nu am plecat cu ideea de a face bani, ci cu dorinta de a invata si a da mai departe informatia. Nu am facut compromisuri prea mari. Am renuntat la calatoriile si vacantele din afara tarii si am investit in a-mi cunoaste propria tara."
De-a lungul tuturor calatoriilor sale, Alina a analizat cu atentie prezentarea serviciilor, modul in care au fost aranjate salile de degustare, caile de acces, locurile de cazare sau calificarea personalului care a organizat degustarea. ,,Daca in alte tari turismul viticol, cunoscut si sub numele de enoturism, oenoturism sau turism viti-vinicol, este foarte bine cunoscut si promovat, la noi abia acum prinde notiunea. Publicul trebuie informat si, de ce nu, educat in ceea ce tine de consumul de vinuri de calitate", spune Alina Iancu, al carei vin preferat este spumantul alb. Pe care l-ar putea bea chiar si la prima ora!
In fine, a lansat platforma ReVino.ro - un agregator de tip Trip Advisor al cramelor din Romania, unde poti afla ce crame pot fi vizitate, datele lor de contact si pachetele turistice disponibile, dar si obiectivele aflate in apropierea cramelor. Investitia initiala a fost de 5000 de euro, iar costurile totale, pana acum, se ridica la 25.000 de euro, din economii personale si salariu.
In 2016, a lansat si primul salon de vinuri, cu 19 crame participante, la Bucuresti: Targul REVINO - Descopera vinurile din Romania, intr-o locatie centrala, eleganta - Hotelul Novotel. Cu standuri identice si un numar de maxim sapte vinuri Horeca pentru fiecare, pentru ca participantii la eveniment sa aprecieze calitatea vinurilor si sa asculte povestea cramei.