DESI SE CONSTATA UN INTERES CRESCUT PRIVIND DEZVOLTAREA DURABILA, NIVELUL DE TRANSPARENTA AL COMPANIILOR ESTE IN CONTINUARE SCAZUT

Desi se constata un interes crescut privind dezvoltarea durabila, nivelul de transparenta al companiilor este in continuare scazut


The Azores Sustainability & CSR Services a lansat a treia editie a studiului ,,Romania CSR Index 2018", in cadrul conferint,ei ,,Best Practices in Romanian CSR".

Principalele concluzii ale studiului sunt urmatoarele:

Rezultatele de anul acesta arata un interes usor crescut fata de anul trecut, insa in continuare nivelul de transparenta este scazut, de exemplu aproape 40% dintre companii nu au publicat nicio informatie despre impactul social sau de mediu pentru anul 2016.

Cele mai multe informatii pe care le gasim sunt din categoriile "Investitii in comunitate"  si "Impact economic" , in special datorita programelor de educatie prin care companiile contribuie la dezvoltarea comunitatilor.

La polul opus sunt companiile cu rezultate excelente, care acorda si mai mult interes informatiilor non-financiare. Spre deosebire de anul trecut, cand o singura companie a avut peste 90 de puncte in Romania CSR Index, anul acesta sunt 6 companii care au depasit pragul de 90 de puncte.

In ansamblu, se observa o imbunatatire a informatiilor despre dezvoltarea durabila in companii, in sensul ca acestea cuprind mai multi parametri de masurare si mai multe obiective de sustenabilitate.

Referitor la campaniile de CSR, tendinta este de a acorda mai multa atentie proiectelor care sunt corelate cu strategia de business si cu industria din care fac parte companiile. In plus, un numar tot mai mare de companii isi asuma mai multa responsabilitate cu privire la traditiile si cultura romaneasca, iar numarul acestor proiecte a crescut.

Rezultatele studiului Romania CSR Index 2018, companiile cu cel mai bun punctaj:

Gold Level: Coca-Cola HBC - 94 puncte, Kaufland Romania - 94 puncte, Raifeissen Bank - 92 puncte, OMV Petrom - 91 puncte, CEZ Romania - 91 puncte, Telekom Romania - 90 puncte.
Silver Level: Lidl - 79 puncte, GSK - 78 puncte, Ursus Breweries - 72 de puncte
Bronze Level: Siveco - 65 puncte, Azomures - 58 puncte, Grupul Electrica - 56 puncte

Un flash report al studiului poate fi descarcat de aici iar raportul complet va fi publicat la sfarsitul lunii iulie.