ADEVARATELE RESURSE PENTRU A DESCOPERI O TARA SUNT OAMENII SI POVESTILE LOR

Adevaratele resurse pentru a descoperi o tara sunt oamenii si povestile lor


Ii place sa scrie, este interesata de psihologie, ii place ceaiul si este dependenta de mersul pe jos. De ceva vreme este si o veritabila Stylish Mom. Andrada Crangus este ,,femeia-mama care se pretuieste, care se dezvolta in familie, in cuplu, dar si individual". ,,Femeia intr-o continua cautare si descoperire a lumii interioare si a celei exterioare, utilizand diverse instrumente: vestimentatie, spiritualitate, sexualitate, psihologie, calatorii, parenting si asa mai departe."

Intre ghilimele sta descrierea sa despre ce inseamna o Stylish Mom. Dar daca privim spre profesia de baza a Andradei, vedem un om pasionat de comunicare, domeniu pe care l-a impletit cu turismul si marketingul, creand o triada de succes timp de sapte ani la Ministerul Turismului. Din 2005 a continuat in aceleasi domeniu, doar ca din mediul privat. A absorbit cam tot ce se putea din cele doua sfere si a acumulat tot necesarul pentru a trece la a treia: freelancingul, in care activeaza si astazi.

Povesteste usor amuzata si mandra in acelasi timp despre trecutul sau profesional, spunand ca a intrat in marketingul turistic in 2005, fara sa stie prea multe despre el: ,,Am practicat dupa ureche, citind sau furand de la altii - asa cum au facut multi dintre noi", spune Andrada Crangus. Ulterior, s-a specializat la una dintre cele mai bune scoli de marketing si comunicare din Romania si a ajuns, prin experienta, la punctul in care poate da propria definitie a domeniului. ,,Intr-un limbaj accesibil, as zice ca marketing inseamna sa vinzi cat mai mult, de cat mai multe ori, la un pret cat mai bun, cat mai multor oameni, pe o perioada cat mai lunga de timp."

,,In sectorul privat am avut o vedere mai buna vizavi de reusitele si de esecurile actiunilor mele, iar experienta sectorului public m-a invatat sa gandesc strategic", face ea rezumatul celor multi ani de angajat cu carte de munca.

-

Curatenie in ganduri, in munca, in viata

Intre timp, multiplele taskuri de la serviciu, proiectele paralele la care lucra cu placere, cat si nevoia de a petrece timp cu familia sau cu ea insasi au determinat-o pe Andrada Crangus sa schimbe macazul vietii: sa devina si profesional la fel de libera cum ii este spiritul. Asa ca a renuntat la job. ,,Mintea mea devenise extrem de ocupata si trebuia sa renunt la ceva ce era mai putin important pentru mine in acel moment, si asa m-am dedicat proiectelor cu potential pe termen lung."

Un astfel de proiect, de care Andrada se ocupa constant din 2013, alaturi de partenera si prietena sa Rovena Andrei, este Stylish Mom - ,,mai mult decat un proiect de styling vestimentar", dupa cum il descrie ea. Stylish Mom a aparut in 2013, initial ca un proiect de stil vestimentar pentru mame, insa s-a maturizat intr-un proiect de comunicare a unui stil de viata adresat femeii mama. ,,Privind in jur am constatat ca multe mame uita sa isi dea atentie, uita de femeia din ele. Le-am vazut ingropate in carti de parenting, ignorandu-si sexualitatea, hobby-urile, usor derutate de ceea ce au devenit trupul si mintea lor. Mi-am dorit sa le reamintesc ca sunt in primul rand femei, plecand de la exterior si insistand pe interior", marturiseste Andrada.

Rovena Andrei & Andrada Crangus - Stylish Mom

Pe langa acest ,,job" de suflet, unde isi daruieste toata implicarea, ea mai lucreaza punctual pe mici proiecte de comunicare in zona de calatorii si moda.

Viata sa, pe care o incearca sa o mentina intr-un constant echilibru profesional - personal, ii ofera multe motive sa zambeasca. Ca orice om implicat in ceea ce inseamna calatorii, unul si probabil cel mai mare hobby al sau este sa exploreze, sa cunoasca locuri si oameni. Diferenta fata de alti calatori sau turisti este ca Andrada nu cauta sa viziteze muzee sau spatii anume; ea vrea sa patrunda diferentele culturale si sociale, sa exploreze minti si locuri, fiind pasionata de agitatie, de relationarea cu oamenii. Tocmai de aceea se descrie drept un ,,explorator urban". ,,Ma simt cel mai bine in orase, am nevoie de oameni, de interactiunea cu ei, cu apucaturile lor. Pentru mine, adevaratele resurse in descoperirea unor tari sunt oamenii si povestile lor, nu sunt omul muzeelor sau al obiectivelor turistice. Cautarile mele sunt in acelasi timp profunde si superficiale."

Iar din toate locurile pe care le-a explorat vizual si relational, Andrada prefera Romania, intotdeauna destinatia sa favorita, poate datorita faptului ca a promovat-o ani de zile catre turistii straini, dar si pentru ca face parte din ea si pentru ca ,,este o datorie nescrisa sa ne cunoastem profund tara".

Privind retrospectiv, una dintre cele mai importante lectii pe care Andrada Crangus le-a primit de-a lungul timpului este valoarea oamenilor care ne inconjoara. Tocmai de aceea, ii sfatuieste pe tinerii la inceput de drum in cariera ,,sa isi petreaca timpul pe langa oamenii care ii inspira si care fac cu bucurie, curaj si asumare ceea ce fac", dar si sa indrazneasca si sa isi asume greselile. Toate acestea trebuie sa aiba la baza ,,respectul pentru oameni, comunitati, idei, pentru implicare, pentru evolutie" - o constanta care formeaza omul si societatea ideala - asa cum le vede Andrada.